Українська економіка оживає після кризи. Експорт товарів і послуг зріс у I кварталі на 34% порівняно з аналогічним періодом минулого року, повідомляють в один голос Мінекономрозвитку і Держстатслужба.
Наші виробники переорієнтувалися на нові ринки збуту і змінили асортимент продажів: перше місце впевнено утримує агросектор, а не важка промисловість, як раніше, збільшується частка експорту послуг. Більше третини (36,4%) наших поставок ідуть в ЄС, понад 16% — в Азію і лише 14% — в Московію (падіння за рік майже вдвічі. Дай Бог, взагалі обрізати! – ІнфоПС).
У грошах найбільший приріст маємо від залізної руди — $332 млн, соняшникової олії — $316 млн, соєвих бобів — $226 млн і листового прокату — $190 млн.
Правда, на думку директора економічних і соціальних програм Центру Разумкова Василя Юрчишина, радіти ще рано: «Кілька місяців чи навіть кілька кварталів — це не той термін, який може свідчити, що сталися кардинальні зрушення. Структура експорту залишається низькоконкурентною, напівсировинною. Завдання – продавати не пшеницю, і навіть не борошно, а спагетті, – поки ще не виконується».
Президент Украналітцентру Олександр Охріменко звертає увагу на те, що серед торгових партнерів України вперше вийшла на третє місце Індія.
На 9% зріс за рік експорт послуг. Більше половини з них, як і раніше, — транспортні, але у трійці «лідерів» з обсягів експорту — IT-послуги і переробка сировини. «У нас є чудові школи, чудові IT-фахівці, однак поки що галузь ця не підтримується державою», – вважає Василь Юрчишин.
На жаль, не помітне зростання послуг у турсфері, ремонті та обслуговуванні обладнання, зазначає segodnya.ua.