• Сьогодні: Субота, 8 Травня, 2021
Інфо ПС

ПРОЕКТИ, ДЕ НЕМАЄ КОРУПЦІЙНОГО ЗИСКУ, В СТРИЮ НЕ ФІНАНСУЮТЬСЯ ВЗАГАЛІ

У День праці, який у нас, виявляється, лише раз на рік – 1 травня, а в інші дні можна не працювати, задався питанням: а чи розуміють ПРАЦЮЮЧІ Стрияни роль податків як регулятора економіки міста, в якому живуть?
У кожного міста є свій потенціал для оподаткування. Кожне місто є носієм певного виду діяльності, що складається з працездатного населення, розміру середньої заробітної плати, нерухомості, що є у власності громади, кількості підприємців і підприємств, обсягу реалізації підакцизних товарів, нерухомого, рухомого майна фізичних та юридичних осіб, що оподатковується, переліку та вартості адміністративних послуг.

Податок на доходи фізичних осіб був і є локомотивом наповнення Стрийського бюджету та складає більшу частину його позитивного росту, саме, як головний податок для бюджету міста. Переховування заробітної плати в тіні залежить і від місцевої влади, її прагнення та дій. Не зважаючи на особливості нашого міста, отримання податків і зборів від кожного мешканця є репрезентативною оцінкою діяльності саме влади.
Що ми бачимо на прикладі Стрия?

Не слід тішитися перевиконанням відсотків із надходжень, а треба аналізувати напрямки розвитку наповнення бюджету та податки, що формують перспективу зростання. Цифри зростання більшою мірою – це інфляційна складова. Та слід зазначити, що скоріше будуть фінансуватися, не зважаючи на зростання бюджету, ті програми та проекти, де матеріальна зацікавленість лоббі, депутатського корпусу, певних осіб міста є найбільшою. Є така думка, що проекти, де немає корупційного позитиву, не фінансуються взагалі! Можна дискутувати…
Зрештою, основні резерви збільшення податкових надходжень до бюджету Стрия – не у збільшенні обсягів податків на громадян, а в системній детінізації бізнесу, прозорості переліку орендованого майна комунальної власності на публічних електронних ресурсах міста.
Для оподаткування особистого майна громадян потрібно розробити прогресивну шкалу, щоб не зачепити малозабезпечених громадян. Хоча для прикладу, оподаткування елітних авто легко піддається адмініструванню та дає більший ефект. І не лише з міркувань соціальної справедливості…
Зростання акцизів як резерву збільшення доходів громади відповідатиме росту рівня цін у надходженнях. Не слід збільшувати навантаження на громадян з цього податку. Самі надходження можуть зрости за належного контролю при постачанні підакцизних товарів, обігу контрабанди та контрафакту.
Бачимо, що ми у Стрию, порівняно з іншими містами, не зовсім ефективно працюємо над зміною старої системи управління – на прикладі лише податкових надходжень і зборів. Якщо так триватиме і далі – наш муніципалітет всихатиме з кожним днем, і ми всі станемо заслужено забутими…

Олег ФИЛИК, депутат Стрийської міської ради

Травень03/ 2018

Ваша email адреса не публікується. Поля, обов'язкові для заповнення, позначені *

Ви можете використовувати такі HTML теги та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Звернення єпископів УГКЦ до представників органів державної влади, політикуму та громадянського суспільства України