• Сьогодні: Субота, 19 Червня, 2021
Інфо ПС

ЗЛОДІЙСЬКА МІЦЬ СССР

1) радянський автобус ЗІС-154 із 1946 р. випускався за ліцензією General Motors на автобус TDH-3610. Також за ліцензією цієї компанії випускався в СССР тролейбус МТБ-82Д і трамвай МТВ-82
2) прототипом радянського армійського триколірного ліхтаря став німецький аналог Daimon-2213 моделі 1939 р.
3) радянський бінокль Б8х30, що випускався в СССР від 1947 р., був копією німецького бінокля Karl Zeiss Jena Deltrentis 8х30 моделі 1920 р.
4) пилосос Lewyt-40 із 1954 р. випускався в СССР як «Москва»
5) швецький фотоапарат Hasselblad 1600F моделі 1948 р. СССР із 1957 р. випускав під маркою «Салют»
6) німецький турбореактивний двигун Jumo-004 від винищувача Me.262 послужив основою для авіадвигуна НК-12 і НК-12МП стратегічного бомбардувальника Ту-95, а також Ту-142, Ту-95МС і Ан-22
7) танковий призмовий перископічний пристрій кругового огляду МК-4 був скопійований з англійського оригіналу в 1943 р.
8) радянські танкові приціли ТШ-15 і ТШ-16 – точні копії німецького, часів 2МВ, танкового прицілу TZF-12a
9) у 1934 р. і італійської фірми “Ansaldo” було придбано технічну документацію на крейсер типу “Raimondo Montecuccoli”, котрий став в СССР прототипом крейсерів типу “Кіров”, а також комплект механізмів і техдокументацію легкого крейсера типу “Eugenio di Savoia”, есмінець типу “Mistrale” цієї ж  фірми став у 1933 р. прообразом радянських есмінців проекту “7-ї серії”. Виготовлено 53 одиниці
10) у фірми “Odero-Terni-Orlando” (Італія) куплено ліцензію на лідера “Ташкент”, що став у 1938-40 рр. основою для радянських есмінців проектів “20”, “35”, “48”
11) із 1932 р. за ліцензією італійської фірми “Силуріфічіо італьяно” (м. Фіуме) в СССР вироблялися авіаційні 18-ти дюймові торпеди 45-36АН і 45-36АВА
12) із 1937 р. відтворювалася закуплена в Італії торпеда “тип 53-38” для встановлення на радянські торпедні катери замість вітчизняної “типу 53-27к”, знятої з виробництва через численні дефекти
13) перший радянський карбюратор ЛКЗ-23 – копія зарубіжного “Solex”
14) ліцензія на чеську гармату “Skoda” С-5 була придбана СССР в березні 1935 р.
15) 210мм гармата Бр-17 і 305-мм гаубиця Бр-18 зр. 1939 р. виготовлялися за ліцензією чеської фірми “Skoda”, причому снаряди для Бр-18 так і лишилися виключно чеського виробництва
16) трактор СТЗ 15\30 – копія американського “McCormick Deering” зразка 1927 р.
17) трактор “Большевік” – копія англійського трактора “Hoult”
18) із 1924 р. ХТЗ виробляв для РККА гусеничний трактор “Коммунар” – спрощену копію німецького трактора “Hanomag” WD-50 та його вариацію – “Комінтерн”
19) модель “Sixty” трактора “Caterpillar” з 1930 р. по 1937 р. випускалася в СССР як трактор С-60 “Сталінєц-60”
20) легковий автомобіль “Москвіч”-401 – післявоєнна копія німецького “Opel Kadett K38 Saloon” зразка 1938 р.
21) американська амфібія “Ford-GPA” скопійована СССР у 1943 р., а американський плаваючий вантажний автомобіль GMC DUKW 353 скопійований наприкінці 2-ї світової війни
22) радянський автомобіль ГАЗ-М1 (“емка”) – копія американського “Ford” V8-40 моделі 1933 р.

23) радянський двигун ГАЗ-11 – копія американського двигуна “Dodge” Д-5 “Експорт”
24) перші серійні радянські фотоапарати “ФЕД” з’явилися в 1934 р. і є точною копією німецького фотоапарату “Leika II”
25) урядовий ЗіС-110 – копія улюбленої Сталінмм великої моделі 1942 р. американського “Packard”
26) ГАЗ-13 “Чайка” – це майже точна копія американського Packard Caribbean/Patrician з радянським 5,5-літровим 195кс двигуном V8 під капотом
27) американський вантажник GМС-803 став на ярославському автозаводі радянським ЯГ-7
28) автобус ЛАЗ-695 скопійований у 1956 р. з західнонімецького автобуса “Mangus”
29) дизайн і компоновка агрегатів легкового автомобіля “Запорожец” ЗАЗ-966 скопійовані із західнонімецького NSU “Prinz”
30) електрогенератор “Siemens” без будь-якої ліцензії робили на заводі ім. Лепсе
31) в СССР було скопійовано імпортний авіаційний димоапарат Д-200 для створення димової завіси
32) німецький авіаційний приціл “Герц” було в 1932 р. скопійовано і випущено в СССР як ОПБ-1, а приціл “Герц-Бойков” – як ОПБ-2
33) радянський воєнний катер “тип КМ” – копія німецького поліцейського цільнометалевого катера, креслення якого потрапили в СССР у 1930 р. з гамбурзького суднобудівного заводу
34) танкетка Т-27 – англійський “Carden-Loyd” Mk6
35) англійський танк “Vickers-шеститонний” було прийнято на озброєння РККА в 1931 р. під маркою Т-26
36) німецька “Фау” з 1945 р. виготовлялась у СССР як вже радянська “10х”
37) із 1937 р. в СССР випускалися 45мм автоматична зенітка 49-К (ЗІК-45) і 61-К (ЗІК-37) за зразком швецької зенітної гармати L60 “Bofors”
38) “75мм зенітна гармата зразка 1931 р.” випускалася в СССР за ліцензією німецької фірми “Rheinmetall”. Змінивши калібр на 85мм, вона стала називатися “85мм зенітна гармата зразка 1937 р.”
39) німецька фірма “Rheinmetall” у 1930 р. надала технічну допомогу в організації виробництва в СССР: 7,62см зенітної гармати, 15,2см міномету, 3,7см протитанкової гармати (радянське позначення “37мм. протитанкова гармата зразка 1930 р.”, випускалася до 1942 р., та її модернізований варіант” 45мм. протитанкова гармата зразка 1937 р.”), 20мм. зенітний автомат вироблявся в СССР за ліцензією німецької фірми “Rheinmetall” під назвою “20мм. автоматична зенітна і протитанкова гармата зразка 1930 р.”, 15,2см гаубиця (випускалася в СССР як “152мм. мортира зразка 1931 р., 3,7см автоматична зенітна гармата “61-К” створена на основі німецької гармати 3,7cm Flak 18
40) ЗІС-151 – зовні змінена копія “Studebaker US-6”

41) 24.12.30 р. два зразки танку «Крісті» легально, з дозволу держдепу США, були продані радянському “Армторгу” і вивезені в СССР. За новіший зразок танку «Крісті» (“літаючий танк”) СССР заплатив автору 20 тис. доларів і нелегально, ігноруючи заборону США на його вивезення, переправив разом із кресленнями в СССР, де він одержав позначення БТ-32 і на його основі випускалися танки БТ-2, БТ-5, БТ-7
42) БТР-40 – радянська копія американського бронетранспортера “Scout Car” M3A1

43) у 1933-34 рр. совєцкі моторобудівники ХТЗ в Німеччині вибрали двигун “BMW” потужністю 500 к\с, котрий потім за ліцензією вироблявся в СССР як двигун М-17т для установки на танках Т-28

44) французький авіаційний карбюратор “Зеніт” 60DCJ вироблявся в СССР як К-17

45) фінський судовий двигун “Sulzer” на 800 к\с випускався в СССР без ліцензії
46) усі радянські передвоєнні мотоцикли були копіями зарубіжних аналогів: перший серійний радянський мотоцикл Л-300 (ІЖ-7) – копія німецького DKW Luxus-300, важкий байк із коляскою ПМЗ-А-750 – двигун американської Harley-Davidson і ходова частина фірми BMW, мотоцикл М-72 (виробництво почалося на початку 2-ї світової) – точна копія німецького BMW-R75, важкий мотоцикл ТІЗ-АМ600 – чергова варіація Harley-Davidson
47) двигун радянського мотоцикла Л-300 скопійований з англійського

48) ліценійний “Fiat” був двигуном радянського автомобіля АМО

49) радянський автомобіль АМО-2 збирався з готових вузлів американського Autocar Dispatch SA, АМО-3 (він же ЗІС-5) – той же АМО-2, лише зібраний з вітчизняних деталей
50) пістолет ТТ (тульский Токарєва) – не найвдаліша копія американського Colt М1911
51) пістолет Макарова (ПМ) створений на базі пістолету “Walter”- РР (Pistole Polizei)
52) перші радянські протитанкові рушниці з’явилися в битві під Москвою і були копіями німецького ПТР зразка 1939 р.
53) приціл Д-3 – точна копія німецького аналогу фірми “Zeiss”, що вироблявся з 1927 р. на перших радянських заводах якісної оптики в результаті підписання угоди про дружбу і співробітництво між СССР і Німеччиною в квітні 1926 р.

54) у 20-і роки 20 століття на Подольському патронному заводі під Москвою було налагоджене виробництво точної копії німецького маузерового патрону 7,63х25мм
55) вперше злодійством довелося займатися, коли в 1919 р. майбутньому знаменитому авіаконструктору Ілюшину було доручено розібрати і перевезти збитий літак “Avro-504” із двигуном “Рено” французького виробництва в Москву, де з нього зняли креслення і почали масове виробництво під назвою У-1
56) радянський літак КР-1 (корабельний розвідник-перший) – німецький літак HD.55
57) німецький літак “Storch” у 1940 р. в СССР став ОКА-38 “Аіст” ШС (штабний літак)
58) винищувач ЛаГГ-3 фактично нездала радянська копія “Messerschmitt” Bf-109, створена ОКБ Лавочкіна наприкінці 1939 – початку 1940 р.
59) Junkers W33 в СССР як ПС-4 випускався в Іркутську
60) літак ПС-84 (він же Лі-2) – ліцензійний варіант американського транспортного Douglas DC-3-186 (“Dacota”)
61) багатоцільовий воєнний літак Р-1, скопійований у 1923 р. без ліцензії англійський літак “Heviland” DH-9А
62) радянський винищувач І-7 з 1939 р. випускався за ліцензією “Heinkel” на німецький літак HD.37
63) ліцензія на французькі винищувачі “Coudron” С-690 і С-713 була закуплена СССР у 1937 р.
64) радянський літак ПС-43 (військовий варіант – БШ-1) – це ліцензійний V-11G “Voltee” виробництва США
65) літаючий човен “Савойя – 62біс” із 1932 р. за ліцензією випускався в СССР як МБР-4
66) в США була закуплена ліцензія на амфібію “Сікорський С-43а”
67) в 1936 р. СССР придбав у США ліцензію на виробництво літаючого човна “Martin” 156
68) гідролітак PBY-1 “Catalina” американської фірми “Consolidated” випускався в СССР до кінця 1940 р. як ГСТ для ВПС ВМФ і як МП-7 для цивільної авіації
69) ГПД-6 – основний радянський десантний парашут на початку війны, по суті ліцензійний американський “Irvin”, призначений для екіпажів літаків
70) SCR-695 (переговорник “свій-чужий”) з американського літака В-29 став прототипом радянського аналога
71) у 1945 р. в СССР здійснили вимушену посадку три американські В-29 “Stratofortress”, їх екіпажі були інтерновані, а два літаки були розібрані для подальшого копіювання і виробництва в СССР в якості бомбардувальника Ту-4, один зберігався як еталон
72) автопілот АВП-12 випускався за ліцензією фірми “Спарр” (США)
73) авіаційні гвинти “Hamilton” випускалися в СССР як ВІШ-2, ВІШ-3 і ВІШ-5
74) німецький підводний човен “7с-серії” з 1945 р. будувався в СССР як човен “613 проекту”
75) підводний човен серії “М” (“Малютка”) практично ідентичний німецькому серії ІІВ
76) підводний човен типу “Д” (“Дєкабріст”) – спрощений “покращений” варіант більшої італійської субмарини типу “Balilla”
77) підводні човни “тип К” (“крейсерські”) будувалися за вкраденими в 1932 р. радянською розвідкою кресленнями італійського підводного загороджувача “Pietro Vicca”
78) підводний човен “тип С” (“середні”) будувався в 1932 р. за кресленнями субмарини типу “Е-1” німецької фірми “Дешімаг” і типу “1А”
79) авіамотор M-17 за ліцензією BMW-6 встановлювався на літаки Р-1, Р-5, І-7, ТБ-1, ТБ-3, Р-6, Ант-9, танки ТБ-5 і ТБ-7, на базі цього двигуна створено радянські М-34, М-35, М-105
80) авіадвигун М-105П, створений на основі німецького двигуна “Junkers”, випускався в СССР з кінця 30-х років
81) авіадвигун М-100 (стояли на бомбардувальниках СБ) і його модифікації М-100а, М-103, М-104, М-105, ВК-107…- за ліцензією “Hispano-Suisa” Hs-12 (Франція)
82) авіадвигун М-25, він же РЦФ-5 (стояв на І-15) – це американський “Wright-Cyclone” SGR-1820F3. Усі наступні його модифікациії М-62, М-63, М-71, М-82 – чиста крадіжка у американців
83) авіадвигун М-85 і його модифікації М-86, М-87, М-88, М-88а, М-89, М-90 – ліцензійні “Гном-Рон Містраль-Мажор К-14” (Франція)
84) авіадвигун М-4 – ще за царя куплена ліцензія “Hispano-Suisa”
85) авіадвигун М-22 – це французький Bristol “Jupiter-8”
86) авіадвигун М-18 – ліцензійна копія французького “Lauren-Ditrich”; М-5 – копія американського “Liberty”
87) французькі авіадвигуни “Рено-4” і “Рено-6” випускалися в СССР як МВ-4 і МВ-6
88) з літа 1944 р. автомати регулювання температури АРТ-41 були скопійовані з німецького зразка
89) за результатами дослідження в 1938 р. трофейного He-111b-1 радянська промисловість одержала вказівку терміново скопіювати німецьку фару, шлем із ларінгофоном (переговорний пристрій СПУ-3біс) і значно легший за вагою електрогенератор “Bosch” – у нас ГС-1500
90) за концесією фірма “Junkers” до 1927 р. виготовляла цільнометалеві розвідники Ju-20 і Ju-21 для ВПС РККА
91) пневматичні авіаційні стартери “Bristol” вироблялися в СССР без ліцензії
92) тримоторний бомбардувальник “Junkers” ЮГ-1 перейменували в ПС-5 (всього було 23 літаки в якості бомбардувальника і торпедоносця)
93) трансмісія танку КВ-1 – вкрадена “Final Drive” А-23 (США), від якої американці відмовилися за 15-20 років до встановлення на танках КВ

94) Газ-АА і Газ-А (перший радянський легковий автомобіль) – американські “Ford-АА” і “Ford-А”. На базі “Ford-А” створено в СССР бронеавтомобіль ФАІ. Автомобіль Газ-М1 складався з американських вузлів і агрегатів. Його військовий варіант – бронеавтомобіль БА-20. Бронеавтомобіль БА-10 випускався на шасі “Ford- ААА” або “Chevrolet”. До і після війни всі радянські бронеавтомобілі випускалися на американських шасі.
95) наприкінці 1942 р. базовою машиною для створення вітчизняної самохідної установки СГ-122 послужила трофейна німецька самохідна установка “Артштурм”
96) турбокомпресор ТК-19 – точна копія американського аналога з двигуном Wright-Cyclone R-3350.

Довідкова література:
В.Августинович “Битва за скорость. Великая война авиамоторов”
Р.Адам “Личное огнестрельное оружие”
В.Алексеенко “Пара беллум”
В.Алексеенко “Советские ВВС накануне и в годы ВОВ” журнал “Авиация и Космонавтика”
Р.Ангельский “Как один немецкий “Фау” стал вдруг русским “10х” журнал “Техника и вооружение” 8\2006
А.Артемьев “Самолет МБР-2 – романтическое прошлое морской авиации” журнал “Авиация №12бис”
А.Артемьев “Крылья сверхдержавы. Гражданская авиация России 1914-2009”
В.Балабин “Подводные лодки зарубежных проектов в отечественном флоте”
А.Бармин “Соколы Троцкого”
М.Барятинский “Танковые ассы Гитлера”
М.Барятинский “Скаут” – разведывательный бронетранспортер” журнал “Бронеколлекция №53”
Д.Белов “Пара слов о шести рычагах” журнал “Авиамастер” 8\2006
В.Бешанов “Летающие гробы Сталина”
Н.Богданов “В небе – Гвардейский Гатчинский”
В.Галин “Политэкономия войны. Заговор Европы”
Ю.Голубовский “Повесть о настоящем автомобиле” журнал “Наука и техника” 11\2013
А.Драбкин “Я дрался на Т-34”
М.Дмитриев “Гидроавиация России” журнал “Техника – молодежи” 12\2013
Д.Дональд “Боевые самолеты Люфтваффе”
И.Евстратов “С “зубром” на капоте” журнал “Моделист-конструктор” 4\2009
А.Ермолов “Танковая промышленность СССР в годы ВОВ”
А.Заблотский “Гидросамолеты “Каталина” в советской морской авиации в годы войны” журнал “Наука и техника” 1\2013
Ю.Засыпкин “С мотором “Рено-6” “журнал “Крылья Родины” 1\2002
М.Зефиров “Корабли-цели. Противостояние люфтваффе и советского Балтийского флота”
И.Иванов “С именем “железного Феликса” журнал “Наука и жизнь” 5\2012
В.Иванов “Самолеты Н.Н.Поликарпова”
Л.Кербер “А дело шло к войне”
А.Кириндас “Стальные кони первых пятилеток” журнал “Техника и вооружение” 2\2013
В.Котельников “Американцы” в России”
В.Котельников “Заметки с выставки” журнал “Моделист-конструктор” 5\2014
В.Котельников “Летающая лодка Дорнье “Валь”
В.Котельников “Проигравший битву” журнал “Авиамастер” 1\2002
В.Котельников “Русские крылья Чехословакии” журнал “Авиапарк” 1\2009
В.Котельников “Самолет 31” журнал “Авиация №8” 4\2000
В.Котельников “Самолеты-гиганты СССР”
К.Кулагин “Большой флот” накануне большой войны” журнал “Флотомастер” 3\2001
О.Курихин “Львовские красавцы” журнал “Техника – молодежи” 11\2000
Б.Линдер “Диверсанты”
В.Мартынов “Германская малютка Деница” журнал “М-Хобби” 6\2013
В.Мартынов “С дирижаблем на капоте” журнал “М-Хобби” 10\2013
М.Маслов “Король истребителей. Боевые истребители Поликарпова”
М.Маслов “Корабельные самолеты-разведчики СССР”
М.Маслов статья “Старый служака” журнал “Авиация и время” 2\2001
И.Михелевич “Долгая дорога в небе” журнал “Крылья Родины” 9\2002
А.Морин “Эскадренные миноносцы типа “Гневный”
И.Мощанский “Красные разведчики. Семейство танков Т-40”
И.Мощанский “Трагедия брестской крепости”
М.Мухин “Авиапромышленность СССР в 1921-1941гг”
М.Мухин статья “Амторг в журнале “Полигон” №3-лето 2000
Ю.Ненахов “Войска специального назначения во второй мировой войне”
Д.Портер “Вторая мировая – стальной вал с Востока. Советские бронетанковые войска 1939-45гг”
Ж.Рестен “Танки мира 1939-45гг”
В.Ригмант “ПЕ-8. Летающая крепость Красной Армии”
А.Рябков “Звезда Советской Украины” журнал “М-Хобби” 9\2013
Л.Семененко “Великая Отечественная война. Как это было”
Л.Смирнова “Всемирная история артиллерии”
Б.Соломонов “Торпедные катера серии Г-5” журнал “Армада” №19
К.Старосельцев “Катера”
А.Степанов “Развитие советской авиации в предвоенный период”
А.Тарас “Подводные лодки второй мировой войны 1939-1945гг”
А.Харук “Все самолеты люфтваффе”
Г.Холявский “Полная энциклопедия танков мира 1915-2000”
В.Христич “100 лет автоматическому маузеру” журнал “Ружье” 1-2\1997
C.Ченнык “Купола над Ак-Монаем” журнал “Военный Крым” 02\2011
А.Чернышев “Советские крейсера Великой Отечественной”
А.Широкорад “Бог войны третьего рейха”
военно-технический сборник “Невский бастион” 1\1997 (выпуск №2)
А.Широкорад “Корабли и катера ВМФ СССР 1939-45гг”
А.Широкорад “Советские зенитные автоматы” журнал “Техника и вооружение” 10\1996
С.Шунков “Танковые войска Гитлера 2МВ”
Н.Якубович “Самолеты В.М.Мясищева”
“Авиация от А до Я: Ту-4” журнал “Мировая авиация” №247
статья “Удильщики”(беседа с фронтовиком-птрщиком И.С.Горбуновым) журнал “Полигон” 3\2002
рубрика “История танкостроения”: “Какие танки нам нужны” сборник “Русские танки” №4 – ЗСУ “Шилка”
“В сравнении с противником” сборник “Русские танки” №74: БТ-7.
Січень30/ 2017

Ваша email адреса не публікується. Поля, обов'язкові для заповнення, позначені *

Ви можете використовувати такі HTML теги та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Звернення єпископів УГКЦ до представників органів державної влади, політикуму та громадянського суспільства України