• Сьогодні: П’ятниця, 14 Травня, 2021
Інфо ПС

ДО ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

«Діти надзвичайно перезавантажені. Наприклад, що це взагалі за предмети – «Основи здоровʼя», «Захисти себе від ВІЛ», «Захист вітчизни», «Медико-санітарна підготовка», оці радянські рудименти?! Невже не можна обʼєднати їх в загальний, дійсно ґрунтовний курс «Основи безпеки життєдіяльності», який читався б в усіх класах із річним підвищенням складності?

Потім – «Художня культура». Незрозуміло, чому не можна давати огляд культури і мистецтва в курсі літератури? Бо все одно вчителеві укр. літ. доводиться це роботи. Просто зайве навантаження для дітей.

«Етика» – здавалося б, важливий курс, але бачили б ви підручник, там такі складні філософські поняття пропонуються, що дітям 5-6 класу їх просто не осягнути, вони зазубрюють їх у кращому випадку, у гіршому – вчителі ставлять оцінки із довідника Стеля, бо «ну це ж етика, що там вчити?».

Найбільша зараз проблема – це вивчення іноземних мов. У моїй школі діти вчать фактично 4 мови(!!!) в 5 класі. Українську, англійську, німецьку та мають спецкурс з російської. Здогадайтесь, які успіхи вони мають? Не знають до пуття жодної з 4. Програми жахливо перезавантажені, багато зайвого в українській мові (навіщо дітям в 5 класі знати поняття етимології слів?).
Трудове навчання зараз називається технологіями – діти готують проекти в старших класах. Я розумію, це цікаво, але в 10 класі їм вже не дуже й потрібно ліпити качечок з паперу, чи будиночки із сірників.

А в них же ж ще є «Правознавство», де вони поглиблено вивчають законодавство України. Ну як поглиблено? – читають і тут же забувають. Навіщо воно??? Тільки час забирає. Дайте в курсі історії в 11 класі декілька тем, щоб діти зрозуміли суть законодавчої системи, знали свої права і побачили Конституцію. Хто захоче стати юристом, той це все сам вивчить (так каже мій тато, вчитель історії та права з досвідом).

Потім – «Економіка». Вчитель у нашій школі сам розуміє, що це повна дурня, а не предмет. Знову ж таки, похапали по верхах, щось десь почитали (у кращому випадку), і забули. А час-то витрачено. Інтегруйте теми з економіки у курс математики у старших класах – один же вчитель читає.

«Природознавство» у 5 класі. Це взагалі щось за межею складності. Діти повинні знати основи хімії (7 хімічних елементів), фізики, географії, біології. Навіщо це, якщо все одно шановне міністерство ввело всі ці предмети тепер із 6 класу. Вони ж це знову вчитимуть ґрунтовно, а зараз, я вам чесно скажу, у них нервові зриви від цього природознавства. Особливо від цього страждають сумлінні діти – вони не можуть „забити” на якийсь із предметів і їм доводиться вчити ВСЕ, іноді шкодячи власним інтересам та основним предметам. І вчителі тут не винні – вони б і раді полегшити життя, але ж є програма.

І ще одне. Це вже не предмети, але теж дуже болить, як вчителю. Кількість конкурсів (особливо платних(!) просто зашкалює. «Ліс і ми», «Ми проти пожеж», «Твій друг – дорожній рух», «Соняшник», «Левеня», «Тигреня», «Козеня» і всілякі інші представники тваринного світу вже сидять у печінках. Батьки викладають гроші за ці конкурси, і все, що отримують їхні діти – це красиві сертифікати і закладки для книжок. Організація цих конкурсів чомусь завжди падає на плечі вчителів української мови, які потім просто не можуть залучити дітей до конкурсу Яцика, олімпіад, бо там же ж красивих сертифікатиків не дають…»

Жовтень20/ 2016

Ваша email адреса не публікується. Поля, обов'язкові для заповнення, позначені *

Ви можете використовувати такі HTML теги та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Звернення єпископів УГКЦ до представників органів державної влади, політикуму та громадянського суспільства України