• Сьогодні: Вівторок, 11 Травня, 2021
Інфо ПС

А «РУСКІЙ МІР» ОРДИНСЬКИМ ДУХОМ ПАХНЕ…

4 роки тому вийшла книга Г.А.Тюньдєшєва (Харамоос) «Вєлікій хан Батий – основатєль русской государствєнності»  (Хизил шоннин оглизи) (Мінусінск, 2013). Попри всю її петровсько-карамзінську перекрученість історії, попри те, що слова «Росія» і «рускіє» він використовує, оповідаючи про події допетровські, тобто до того, як Петро І придумав цю назву, книга цікава тим, що розкриває справжнє походження Московії, пояснюючи тим самим нинішню політику Кремля і далекосяжні наміри Путіна, а ще – своєрідний характер московитів та їх правителів. 

     Ось деякі уривки з цієї книги в моєму перекладі    українською.  

«Батий став створювати державу на землі кипчаків, а руські князі присягнули йому на вірність. Алєксандр Ярославіч, прозваний у народі Нєвскім, після присяги став хану Батию названим сином. Ось звідки в російській мові слово «отєц» – від тюркського «отє».

Протягом тривалого часу Золота Орда була для знаті і князів вагомим джерелом легітимності та престижності їхньої влади.  Тодішня «російська» аристократія була
продовженням ханського двору, де панували геть інші, ніж давньоруські, порядки, що не могло не відбитися на свідомості та поведінці «русской політічєской еліти».
     Створена ханом Батиєм держава існує й досі. Хоча державною мовою зараз є російська (суміш слов’янської з тюркською), про мову засновника імперії, тобто тадарську (тюркську) нанагадують терміни у назвах інститутів державної влади і права: «казначєйство, таможня, закон, дєньгі, Боярская Дума, ямская служба, кара, караул» і т.д. В освіті та науці – «кніга, карандаш, учітель, учьоний, час, мнє, он, она, кем» і т.д.

В історії сучасної Московії ера Тадарського правління розглядається дуже стисло і змальовується у негативному світлі – як тадаро-монгольське іго, а в історичній же дійсності все було з точністю до навпаки – це період становлення Великої імперії, одна з кращих сторінок нашої Російської історії.

Ще за життя Чінгіс-хан встановив, що всі «хани», включаючи і правителя держави повинні затверджуватися на Курултаї (в парламенті) згідно з Великою Ясою (Конституцією), тому він на сімейній раді запропонував своїм спадкоємцем третього сина Угєдєя, який згодом має пройти цю процедуру, що зазначено у «Сокровенному
сказанні монголів».

На початку 1243 р., повернувшись із Західного походу, хан Батий став будувати державу на землі кипчаків. Йому сподобалася багаточисельність міст у цьому регіоні. Неподалік від Іделя за його наказом почали зводити нове місто – Казань. Так що засновником Казані є хан Батий, якому слід поставити в місті найвеличніший пам’ятник. Казань була для нього літньою ставкою (яйлик), а м. Сарай – зимовою (кишлик).

За старою традицією тюрків Євразії, хан Батий поділив землю кипчаків від Дунаю до Алтая на дві частини, два крила. Ліве крило відійшло братові Батия – царевичу Орда-Ічіну, праве крило – самому хану Батию. Ставка Орда-Ічіна була розташована неподалік від старої ставки Джучі, тобто десь у верхів’ях Іртишу. Його землі розпростерлися від Алтаю до Уралу, а на півдні – до Семиріччя. Улус Орда-Ічіна в джерелах називався Кюк Орда (Синя Орда). Землі хана Батия були від Уралу до Дунаю. Ставка знаходилася в низинах Іделя. Улус Батия називався Ак Орда (Біла Орда). Біла і Синя Орда разом становили Золоту Орду.

За правління хана Удегея розпочався китайський вплив на систему управління державою, підміна права конфуціанством. У Тюрко-Монгольській державі став домінувати тип суспільства, котрий існував у Китаї і всіляко підтримувався впродовж століть, та відповідає тому, що пропонувало конфуціанство. Осередок суспільства – це сім’я з ієрархічною організацією та майже абсолютною владою голови сім’ї. Община і сама держава мають відповідати цій моделі сім’ї та уникати якогось значного втручання у відведене їй широке коло справ. Жителю общини належало суворо дотримуватися ритів (правил), що відповідають його статусу в общині. Дотримання ритів, встановлених традицією, заміняло в Китаї законослухняність. У цій статичній концепції суспільства в якості основних принципів виступали: синівська любов, підлеглість вищим в ієрархії, заборона будь-яких ексцесів і незадоволень. У китайській концепції закон відіграє другорядну, в основному репресивну, роль. Закони, з позиції конфуціанства, жодного значення для покращення суспільства не мають, чим їх менше, тим краще, звернення до правосуддя аморальне – і всі ці постулати міцно укріпилися в громадській свідомості, починаючи із Золотої Орди
(Рос
ії) і до сучасної РФ. Таке ставлення до права в Московії живе й досі. Це один із доказів того, що хан Батий засновник Російської держави (а ніякий не Київський князь, як стверджують постійно московські псевдо історики – В.А.)

…Після загибелі Юрія II (Георгія) Всеволодовича великим князем владімірським став Ярослав II Всеволодович, який першим із російських князів зрозумів неможливість спротиву завойовникам, виїхав до хана Батия, виявив йому повну покірність і отримав ярлик на велике князювання. Цю політику із Золотою Ордою перейняв від батька й Алєксандр. Цьому певною мірою сприяло половецьке походження його матері. Вона з дитинства виховувала сина в дусі любові і поваги до своїх предків з материнської лінії.

Алєксандр (Невскій) прагнув зблизитися з Чінгізідами Золотої Орди. Хану Батию потрібний був надійний тил. Він знайшов його в особі Алєксандра, який забезпечив його, жодного разу не зрадивши свого сюзерена. У 1251 р. Алєксандр в Орді подружився, а згодом побратався із Сартаком – сином Батия, внаслідок
чого став прийомним сином хана, що дало йому можливість розправитися з Андрієм, який поріднився з Данилом Галицьким і готував союз з Європою проти тюрко-монголів. У 1252 р., коли Алєксандр був в Орді у царевича Сартака, Андрій вирішив звільнитися від тюрко-монгольської залежності. Алєксандр поскаржився на брата Андрія, що той не до кінця сплачує ханський вихід. Врещті-решт Алєксандр одержав ярлик, а проти Андрія був направлений каральний загін на чолі з темником Нєврюєм. Андрій втік у Швецію, а Алєксандр Нєвскій сів князювати у Владімірі. До цього методу Алєксандра в боротьбі за владу вдавалося багато його нащадків, котрі також уміли лестити монгольським ханам. Творча діяльність Алєксандра Нєвского у створенні держави Золота Орда (потім вона буде називатися Російська імперія, СССР, Російська Федерація) – БЕЗПЕРЕЧНА.

    Тісні зв’язки з ханським двором, де панували інші, ніж давньруські порядки, побудовані на жорсткому, часто сліпому підпорядкуванні, не могли не відобразитися на свідомості та поведінці «русской політічєской еліти», котра поступово увібрала імперський дух ординської державності. (І цей небезпечний для усього світу дух живе у Кремлі та в цілому в Московії і сьогодні, назвавшись «рускім міром», – В.А.)

Підготував Василь АЛЄКСЄЄВ

Червень01/ 2017

Ваша email адреса не публікується. Поля, обов'язкові для заповнення, позначені *

Ви можете використовувати такі HTML теги та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Звернення єпископів УГКЦ до представників органів державної влади, політикуму та громадянського суспільства України